Antonio Banderas vonzerejének titkát számtalanszor próbálták már megfejteni. Első ránézésre egy tipikus latin szívtipró: jóképű, szexis, temperamentumos. De valójában sokkal több ennél.

"Latin vagyok, de nem vagyok latin szerető"

Antonio kivételes ember.

Sokoldalú személyiség, tehetséges színész, énekes és rendező, aki tisztában van saját képességeivel, mégsem száll a fejébe a dicsőség, önmagáról mindig szerényen nyilatkozik. Sosem mesterkélt, vagy hiteltelen.
Az emberi kapcsolatok, barátok fontosak a számára; családszerető és erős szálak fűzik a hazájához. Kedves, és igen közvetlen; őszinte, nagylelkű és udvarias. Lelkesen érdeklődő és becsületes másokkal. Rendkívül intelligens és széleslátókörű; két lábbal áll a földön, mégis kalandként fogja fel az életet, amelyet meg kell élni, de nem szabad túl komolyan venni. Jó humora van és nem okoz neki gondot önmaga kifigurázása sem.
Egyszóval a kinézet csak felszín, a szép külső szép belsőt takar. Mindez talán magyarázatot adhat különleges vonzerejére.



chat




partnerek

house lothlorien michaeljackson ancsagirl crissangel davidgarrett avesavaria
Több, mint 60 kategória között kereshet érdeklődési körének megfelelő honlapokat. Ha népszerűsítené honlapját akkor is látogasson el ide! A legnagyobb bannercsere-portál!





in memoriam

selmecziroland





a bár

Nyitva: 2006.05.29. óta
Bártulaj: Éowyn
Kapcsolat, linkek, infók

hotlink

8 ELÕADÁS HETENTE - ANTONIO BANDERAS KÉSZEN ÁLL ERRE?



kep
Maury Yeston (a Nine zeneszerzõje, szövegírója)

„Hadd meséljek Önöknek valamit Antonio Banderasról! És ezt Raul Juliára emlékezve fogom megtenni. Raul alakítása nagyszerû volt - de csupán szerepjátszás.

Antonio Banderas tényleg Guido Contini. Ez a legtökéletesebb találkozása egy színésznek és egy szerepnek, amit valaha láttam, több okból is. Guido egy filmsztár, akit mindenhol ismernek a világon. 1982-ben aggódtunk emiatt, hogy vajon lesz-e Raulnak akkora tekintélye, hogy a közönség vevõ legyen rá a sztár szerepében? Aztán ahogy alakultak a dolgok, az a tény, hogy õ volt az egyetlen férfi 24 nõ között a színpadon, megadta neki ezt a tekintélyt. Ami Antoniót illeti, nemcsak a központja a mostani, 16 nõbõl álló csapatnak, õ egy filmsztár! Õ írja a forgatókönyvet, elhisszük neki, amit csinál a színpadon. És világszerte ismert. Tehát szinte saját magát játssza ... Amikor Antonio áll a színpadon, aki tényleg nagyszerû filmsztár és rendezõ, akinek a felesége is filmsztár, aki 20 millió dollárt keres azért, mert eljátszotta a Zorrót, már semmivel nem kell meggyõzni a közönséget. Ez a tekintély semmi mással nem pótolható.
Antonio ízig-vérig európai. Soha nem tudom elégszer elmondani, milyen sokban különbözik ez az elõadás az eredeti new yorkitól. Én mindkettõt szerettem. De az eredeti változat amerikai musical volt, egy briliáns amerikai koreográfus-rendezõtõl. A mostanit David Leveaux rendezi, aki nagyon jól ismeri a darab európai gyökereit. Mindemellett kivételesen vizuális személyiség.
Antoniót hallottuk énekelni az Evita filmváltozatában. A kritikusokat meglepte, hogy milyen jó volt benne. Kivételesen jó énekes, és a hangfekvése épp abban a tartományban van, ahol a Nine íródott. Ez csak véletlen. A Nine magas, és Guido a musicalszínház legkihívóbb szerepe is lehetne. Antoniónak el kell énekelnie a Guido's Songot, és az Only with You-t. Az egész elsõ felvonásban szerepel, majd énekelnie kell a St. Sebastiant, ami egy gyilkos dal. A második felvonásban duettet énekel, aztán az egész Grand Canalt, ami operát tartalmaz, és jön az I Can't Make This Movie. Antonio hangja éppen olyan, amilyet ez a show megkövetel, és így gond nélkül veszi az akadályokat. Mindemellett tisztán is énekel. Minél többet énekel, annál jobb lesz benne. Hetente 16 elõadást is végig tud csinálni. Antonio Banderas kiváló új tehetség a musicalszínház világában, akárcsak a Luisát alakító Mary Stuart Masterson.”



kep
Roma Torre kritikája:

„Antonio Banderas szívvel-lélekkel beleveti magát a szerepbe. Erõteljes énekhangja van, és filmes karizmáját a színpadon is hitelesen kamatoztatja. Még akkor is, ha nem tûnik ízig-vérig olasznak.”



Newsday:

„A sármos Banderas tízpontos ... Antonio Banderas õrülten sármos. Elragadó a színpadon, ami nem volt nyilvánvaló azelõtt, hogy »Spanyolország ajándéka Hollywood számára« a Broadwayn is debütált volna. Egy intelligens kombinációja az alázatosságnak és az életerõnek. Tud énekelni; a magas és mély hangok között manõverezve, nagy pontossággal és alkalmankénti fesztelenséggel.”



New York Daily News:

„Banderas elkerüli a Broadway-énekesek kliséit. Az érzékisége könnyed, és ezt sebezhetõségével képes tovább fokozni. A hangja soha nem kevély vagy fölényes. Az éneke finom, puha és szexi. Amikor az Unusual Way-t énekli Laura Benantival, mintha mindketten simogatnák ezt a nagyszerû dalt. Tökéletesen érzelmes. Antonio teljesen hihetõvé és megindítóvá teszi ezt a nehéz szerepet. A Nine lenyûgözõen született újjá.”



Marc Miller, TheaterMania:

„Antonio Banderasszal, aki szikrázó villámcsapásként ér a színpadon és a közönségben ülõ minden nõt és több férfit is, a Nine nem pusztán felújítás: felfedezés. Minõségét tekintve legyõzhetetlen. Az elmúlt néhány szezonban a világot jelentõ deszkák megereszkedtek és nyögtek azon filmsztárok súlya alatt, akik határozott idõre szóló szerzõdésükkel úgy érezték, hogy színházat csinálnak, nagy kegyesen néhány hétre a Broadwayre érkezve. De ez alkalommal emberek, sokkal többet kapunk egy sztár szereplésénél. Banderas megcsinálta a házi feladatát: úgy énekel, mintha a Broadway mindig is az otthona lett volna; sokkal meggyõzõbben testesíti meg Guidót, mint ahogy azt a szerep megérdemelné, és emellett parázsló színpadi jelenléte van.”



Clive Barnes, New York Post:

„Az 1982-es Nine musical kezdettõl fogva egy ragyogóan mûködõ siker volt. Aztán jött Antonio Banderas ... egy nagyszerûen megvalósított és erõsen fókuszált elõadás. Az ujja köré csavarja a szerepet, és kihív minket arra, hogy fogadjuk el õt. Csodálatosan énekel, és Mastroianni reszketõ olaszos bravúrjával játszik. Dióhéjban: ennél jobb már nem is lehetne.”



David Patrick Columbia, New York Social Diary.com:

„A Nine ledöntött a lábamról. Az a legjobb szó rá, hogy mesés. Mesés. Mindenekelõtt a már sztárként ismert Antonio Banderas, de várjunk csak! Ez itt egy másik sztár. Egy nagy, az életnél is nagyobb sztár. Azt hiszem, hogy legutóbb, amikor egy filmsztár Banderaséhoz hasonló erõvel a feje tetejére állította a várost, az idõs, nagyszerû Richard Burton Hamletje volt majdnem 40 évvel ezelõtt.
Banderas és Chita Rivera tangója már megéri a jegy árát. Ehhez fogható szex és stílus, értelem és bölcsesség még sehol nem volt látható színpadon. És ez csak egy pillanata volt ennek a mesés elõadásnak ... egy rendkívüli elõadásnak egy rendkívüli sztárral.”



Michael Sommers, NJ.com:

„Banderas Broadway-debütálása káprázatos. Ravaszul ruházza fel Guidót egyfajta kisfiús tulajdonsággal, ami ellenállhatatlanná teszi.”



Peter Marks, Washington Post:

„Hölgyeim és Uraim! Bemutatom Önöknek Signore Antonio Banderast! Mély és erõteljes vibrátóval énekel, és hullámzóan ravasz eleganciával mozog.”



Ben Brantley, The New York Times:

„Akár kövér, sovány, alacsony, magas, fiatal, vagy öreg, a darabban szereplõ 16 színésznõ mindegyike feltûnõ személyiség ... és ezen az ösztrogén-tengeren lebegve különösen édes cicamicáknak néznek ki, akik beleestek az Antonio Banderas nevû tejfeles bödönbe ... az embernek az az érzése, hogy a legtöbb nõ a közönség soraiból boldogan csatlakozna hozzájuk, és várna a sorára, amíg Mr. Banderas figyelme feléje nem fordul ...
Õ a nõk tisztességes bálványa a 21. században - egy zseb-Adonisz, aki egy inkább érzékeny, mintsem fenyegetõ variációja az elmúlt idõk latin szeretõinek ... vonzóan könnyed színpadi jelenléttel ... lefegyverzõen idézi meg a gyermeki oldalát egy 40 éves férfinak, aki, mint mondja, belül még mindig egy 10 éves fiú ...
Az elõadás után beszéltem egy középkorú nõvel, aki imádta a Nine-t. »Azok a kosztümök!« kiáltott fel, »A frizurák, a smink!« Megkérdeztem, okozott-e neki problémát a cselekmény követése, vagy a szereplõk megértése. »Nos, igen«, mondta, de úgy, mintha a világ legfeleslegesebb kérdését tettem volna fel. »De Antonio Banderastól elolvadtam.«”


_______________________________________________________________


DÍJAK ÉS JELÖLÉSEK




TONY AWARDS - 2003 kep

A Tony-díj a legrangosabb színpadi elismerés, színházi Oscar-díjnak is nevezik. Kizárólag Broadway-darabokat jutalmaz.






DRAMA DESK AWARDS - 2003 kep

A második legrangosabb elismerés, 150 színházi újságíró közremûködésével. Broadway és off-Broadway darabokat jutalmaz.





kep
OUTER CRITICS CIRCLE AWARDS - 2003

A testületben több mint 75 színházi kritikus van, akik New York-on kívül írnak színházi kritikákat, különbözõ helyi vagy nemzeti lapokba. Broadway és off-Broadway darabokat jutalmaz.






THEATRE WORLD AWARDS - 2003

A legkiválóbb színházi debütálást, vagy színpadi áttörést jutalmazza.








_______________________________________________________________


- Cikkek és dallista itt >>

- Videók és zene >>


_______________________________________________________________








<< Vissza